У Віцебскай абласной бібліятэцы расфарміравалі аддзел беларускай літаратуры

На дзвярах аддзела беларускай літаратуры Віцебскай абласной бібліятэкі імя Леніна вісіць аб’ява: «Уважаемые читатели! Приносим свои извинения за временные неудобства, связанные с переездом. Администрация». Куды пераязджае аддзел, і з чым звязаны пераезд? З гэтымі пытаннямі “ННВ” накіраваліся да дырэктара бібліятэкі Аляксандра Сёмкіна.
У Віцебскай абласной бібліятэцы расфарміравалі аддзел беларускай літаратуры. Фота Яны Ільіной

Як патлумачыў Аляксандр Іосіфавіч, прычына – у змене структуры бібліятэкі: “У нас зараз мяняецца структура бібліятэкі, і самастойнага, адасобленага зала беларускай літаратуры не будзе. Ён расфарміроўваецца, але ніводны асобнік дакументаў, якія там былі, нікуды не пойдзе, – усё застаецца ў нашай бібліятэцы. У тым памяшканні на першым паверсе, дзе быў зал беларускай літаратуры, зараз будзе аддзел краязнаўчай літаратуры і бібліяграфіі. Сюды трапіць асноўная частка фонда, якая раней знаходзілася ў аддзеле беларускай літаратуры. Астатняе будзе размеркавана па аддзелах, якія маюць функцыянальную прыналежнасць: у аддзел літаратуры па мастацтву і аддзел эканамічнай, тэхнічнай і сельскагаспадарчай літаратуры. Яшчэ частка літаратуры паступіць у агульны чытальны зал і аддзел абанемента”.

У Віцебскай абласной бібліятэцы расфарміравалі аддзел беларускай літаратуры. Фота Яны Ільіной

Дырэктар бібліятэкі лічыць, што гэтыя змены павінны спадабацца наведвальнікам: “Я думаю, што чытачам так нават прасцей будзе арыентавацца. Кнігі з аддзела беларускай літаратуры нікуды не падзенуцца. І чытачы, як абслугоўваліся ў нас раней, так і будуць абслугоўвацца – у тым жа аб’ёме. І яны не адчуюць ніякіх нязручнасцей. Проста гэтыя змены даўно ўжо наспявалі. Мяркуйце самі: дзе-небудзь у нямецкай бібліятэцы – і зал нямецкай літаратуры. Ці ў расійскай бібліятэцы – зал рускай літаратуры… Іншымі словамі, у нас, у Беларусі, гэты зал быў як зал замежнай літаратуры. А што тычыцца беларускай кнігі, то мы яе шукаем, дзе толькі можам. Усё, што выдаецца ў нашай краіне беларускага, на беларускай мове, беларускіх аўтараў або беларускіх аўтараў на рускай мове, усё, што аб Беларусі, – мы набывалі, набываем і будзем набываць. Па-іншаму я нават сабе і не ўяўляю…” – кажа Аляксандр Сёмкін.

Пры гэтым ніхто з тых мілых бібліятэкарак, якія працавалі ў аддзеле беларускай літаратуры і заўсёды так ветліва і прафесійна абслугоўвалі чытачоў, сваё месца не страціць. Як запэўніў Аляксандр Сёмкін, яны будуць пераведзены ў іншыя аддзелы, а ў некаторых з іх нават падвысіцца заробак.

Новы аддзел краязнаўчай літаратуры і бібліяграфіі, па словах дырэктара бібліятэкі, павінен адкрыцца да 10 лютага.

Даведка “ННВ”: Аддзел беларускай літаратуры быў створаны ў абласной бібліятэцы ў 1967 годзе. Па дадзеных сайта бібліятэкі, ягоны фонд налічвае больш за 23 000 асобнікаў выданняў. Гэта кнігі па прыродазнаўстве, геаграфіі, культуры, гісторыі, палітыцы, медыцыне, мастацтве, філасофіі, педагогіцы, этнаграфіі і фальклору Беларусі, выданні аб беларускім спорце і турызме, дапаможнікі і падручнікі па беларускай мове і літаратуразнаўстве, энцыклапедычныя выданні, а таксама беларуская мастацкая літаратура. З 1967 года тут збіралі кнігі з аўтографамі аўтараў. Спіс перыядычных выданняў аддзела складае больш за 40 назваў часопісаў і 20 назваў газет. Штогод фондам аддзела карысталіся больш за 5000 чытачоў, якім выдавалася каля 75 000 выданняў.

Аддзел пастаянна арганізоўваў сустрэчы з беларускімі пісьменнікамі. Яго гасцямі былі Васіль Быкаў, Уладзімір Караткевіч, Рыгор Барадулін, Ніл Гілевіч, Янка Брыль, Генадзь Бураўкін, Уладзімір Арлоў, Святлана Алексіевіч, Сяргей Законнікаў, Эдуард Акулін, Леанід Дранько-Майсюк, Вольга Іпатава, Андрэй Хадановіч і іншыя. Ладзяцца тут і літаратурныя сустрэчы з віцебскімі майстрамі прыгожага пісьменства. У апошнія гады тут выступалі Франц Сіўко, Давід Сімановіч, Уладзімір Папковіч, Сяргей Рублеўскі, Міхась Мірановіч, Вольга Русілка, Людміла Сіманёнак і іншыя.


Меткі: , , ,

Падобнае

    85 каментарыяў

    1. ВЭД  
      26/студзень/2012 у 20:29

      сколько можно было терпеть отсутствие ЧИТАТЕЛЕЙ у "аддзеле беларускай літаратуры" :mrgreen:

    2. Яна Ільіна  
      26/студзень/2012 у 20:40 1

      Чытачы там ЗАЎЖДЫ былі.

    3. Vasil  
      26/студзень/2012 у 21:06 2

      Трэба стварыць адзел замежнай лiтаратуры, а усе астатняе павiнна быць беларускiм па аналогii з выказваннем загадчыка пра замежныя бiблiятэкi. Гучыць недарэчна, але так есць паусюль.

    4. Vasil  
      26/студзень/2012 у 21:08 3

      @ ВЭД:
      сколько можно терпеть империалистов!!!

    5. rezoner  
      26/студзень/2012 у 22:23 4

      Университетский город. Культурная столица.
      Многочисленные отделы культуры и штатные идеологи за бюджетный счет пропагандируют патриотизм.
      Профессор Косинец говорил о необходимости постройки-расширения библиотеки.

      Как у них всё это сочетается с расформированием отдела?

    6. BMW  
      26/студзень/2012 у 22:43 5

      Не понял в чем проблема? Назовут по другому отдел, часть книг перенесут в профильные отделы. Из-за чего сыр-бор?

    7. Ліс  
      26/студзень/2012 у 22:52 6

      Мушу заўважыць, што ў прынцыпе правільнае рашэнне, калі і ншыя аддзелы будуць беларускамоўнымі з літаратурай на іншых мовах. Англійскай, нямецкай, гішпанскай і г.д., а таксама і для нявідушчых...
      У цывілізаваных краінах так і робіцца

    8. Ricochet  
      27/студзень/2012 у 19:36 7

      Сёмкін казаў:

      Мяркуйце самі: дзе-небудзь у нямецкай бібліятэцы – і зал нямецкай літаратуры. Ці ў расійскай бібліятэцы – зал рускай літаратуры… Іншымі словамі, у нас, у Беларусі, гэты зал быў як зал замежнай літаратуры.

      А зараз і яго не будзе. Хіба можна беларускую кнігу, беларускую мову зараз пакінуць без падтрымкі, і параўноўваць нашу сітуацыю з нямецкай ды расейскай? Хіба нямецкая мова ў Нямеччыне ганьбілася сотні год, як у нас?
      На справе гэта паступова вытруціць беларускую мову з біблятэкі наогул.

    9. Plodonway  
      28/студзень/2012 у 12:06 8

      Ну и правильно! давно пора покончить с этими националистическими замашками...А насчёт читателей...так там были в основном только дети..которых насильно заставляют учить белорусский...то есть то.. что абсолютно бесполезно...и ни когда им не пригодится...лучше бы эти часы перебросили на что нибудь полезное..например английский язык

    10. rezoner  
      28/студзень/2012 у 12:31 9

      Plodonway пісаў:

      Ну и правильно! давно пора покончить с этими националистическими замашками…
      лучше бы эти часы перебросили на что нибудь полезное..например английский язык

      Почему бы в там случае и от своего государства отказаться.
      Гитлер об этом и говорил.

    11. Plodonway  
      28/студзень/2012 у 13:08 10

      Что значит "своего"? Наличие в нём белорусского языка..не делает государство СВОИМ!

    12. rezoner  
      28/студзень/2012 у 13:15 11

      Plodonway пісаў:

      Наличие в нём белорусского языка..не делает государство СВОИМ!

      Согласитесь,то наличие белорусского языка, это историческая данность.
      Отказ от него был бы серьёзным политическим шагом, фактически декларацией о государственной несостоятельности.

    13. Plodonway  
      28/студзень/2012 у 13:48 12

      Насчёт исторической данности, полностью с вами согласен. Но вот особой серьёзности такого политического шага как отказ от него и введении русского...а тем более декларацией государственной несостоятельности не считаю... Эта самая состоятельность зиждется на идеологии в первую очередь..и экономике во вторую. А язык, национальные костюмы, традиции.. это просто наша история..прошлое..вот и давайте к нему относиться соответственно...пускай его изучают учёные..хранят о нём память музеи.. пишутся диссертации.. а в реальной жизни это ни к чему... мы просто рискуем отстать..стать группкой населения.. а в единой Европе или РФ... это уже не столь важно..

    14. Чытач  
      28/студзень/2012 у 15:09 13

      Plodonway пісаў:

      Что значит "своего"? Наличие в нём белорусского языка..не делает государство СВОИМ!

      Яшчэ як робіць. Наяўнасць тытульнай мовы - адзін з важнейшых дзяржаваўтваральных фактараў. Паводле вашай логікі, руская мова ў Расіі таксама не больш чым нейкая дробязь, якую лёгка замяніць той жа англійскай, напрыклад... больш толку будзе: адразу адбудзецца набліжэнне да Еўропы, а зараз толькі дзяцей у школах прымушаюць вывучаць рускія правілы, а яны ўсё роўна ў Сетцы пішуць з наўмыснымі скажэннямі ці па-падонкаўску... )))

    15. Plodonway  
      28/студзень/2012 у 16:24 14

      По моей логике...беларуский язык...даже просто пытаться сравнивать с русским смешно..

    16. Эльза  
      28/студзень/2012 у 16:47 15

      @ BMW:
      Сыр-бор из-за того, что происходит не объединение фондов двух атделов, а разбазаривание. Если бы расспросить не только директора, а обыкновенных библиотечных работников, то они бы рассказали много интересного. Например, как списываются в макулатру книги, которые новое руководство отдела считает "ненужными", хотя ни дня не работало в отделе белорусской литеретуры и не представляет читательского спроса на эти издания. Между прочим, подарить кому-то ещё такие "ненужные" книги, например, школьной библиотеке, обласная библиотека просто не имеет права -- другое ведомство, ни минимтрество культуры. А ещё можно было поинтересоваться, насколько "обрадовались" белорусским книгам в других отделах. Во-первых, там и без белорусских книжек тесно, так что от дубликатов тоже будут избавляться. Во-вторых, новые книги для библиотекаря -- это новая работа. Их нужно популяризировать, "продвигать". Это делали в отделе белорусской литературы, а в техническом, думаете, будут? И, думаете, белорусский язык каждый библиотекарь знает, чтобы разобраться самому и помочь читателям? Книги на мове простоят теперь невостребованными в самых дальних углах. А каталоги исправляли сколько, представляете себе? Нелохо, кстати, и у читателей спросить, как им удобнее: когда работали знающие специфику люди, которые могли помочь подобрать литературу школьнику или студенту, или когда одна книга тут другая там...

    17. Plodonway  
      28/студзень/2012 у 17:10 16

      А вот этим возмущаться уже точно нужно! Вне зависимости от личного отношения к языку..

    18. ВЭД  
      28/студзень/2012 у 18:36 17

      Эльза -- как ты ПРАВА :mrgreen: "мову" удушим нясумнявайтеся, это только начало ))

    19. Чытач  
      28/студзень/2012 у 19:06 18

      Plodonway пісаў:

      По моей логике…беларуский язык…даже просто пытаться сравнивать с русским смешно..

      Гэта толькі паводле вашай (вельмі дзіўнай) логікі. І чаму ж?

    20. Ricochet  
      28/студзень/2012 у 20:03 19

      ВЭД пісаў:

      “мову” удушим нясумнявайтеся, это только начало

      Это начало вашего конца, урод. Со времён Ивана Грозного всё никак не удушите.

    21. BMW  
      28/студзень/2012 у 20:05 20

      Эльза, вы работник областной библиотеки? Или просто богатое воображение?

    22. Зверобой  
      28/студзень/2012 у 20:56 21

      Plodonway пісаў:

      По моей логике…беларуский язык…даже просто пытаться сравнивать с русским смешно.

      И по моей тоже. В белорусском 300 тысяч слов, а в русском только 220 тыс. Какое убожество. Прощай немытая Россия! Страна рабов.

    23. Эльза  
      28/студзень/2012 у 22:45 22

      @ BMW:
      Нет, я не работникю Я просто давняя читательница, успевшая за многие годы тесного общения подружиться с работниками библиотеки. Впрочем, они ни от кого происходящее особо не скрывают, могли бы и с автороми статьи поделиться, если бы те не решили ограничиться только "официальной" точкой зрения директора библиотеки.
      ...фантазия у меня, впрочем, тоже богатая -- чтение развивает))) Но в данном случае она не причем)

    24. BMW  
      28/студзень/2012 у 23:45 23

      Эльза, вы видите ситуацию глазами ваших знакомых работников библиотеки. А то что происходит наверху на самом деле вы не знаете. А работники всегда любят обсуждать и осуждать действия начальства.

    25. Яна Ільіна  
      29/студзень/2012 у 10:50 24

      Эльза пісаў:

      Впрочем, они ни от кого происходящее особо не скрывают, могли бы и с автороми статьи поделиться, если бы те не решили ограничиться только “официальной” точкой зрения директора библиотеки.

      Эльза, к сотрудникам отдела я в первую очередь и пошла. Но они не захотели ничего говорить, сразу же отправили меня к администрации. Я могла бы, конечно, что-то от сотрудниц отдела узнать, но брать неофициальный комментарий, "не для печати", не захотела. В данном случае это было бы несерьезно. Хотелось узнать официальную позицию: в связи с чем происходит реорганизация отдела и чего читателям ожидать в дальнейшем. Насколько эти перемены будут удобными для читателей, узнаем в ближайшее время. Можно будет даже провести блиц-опрос на эту тему.

    26. ВЭД  
      29/студзень/2012 у 17:01 25

      Plodonway !!

      "насильно заставляют учить белорусский…то есть то.. что абсолютно бесполезно…и ни когда им не пригодится..."

      ВЫ совершенно правы !!! 😉

    27. Selianin  
      29/студзень/2012 у 18:16 26

      Каментатар писал:
      Plodonway !!

      “насильно заставляют учить белорусский…то есть то.. что абсолютно бесполезно…и ни когда им не пригодится…”

      ВЫ совершенно правы !!!

      А Кітайскаю мову вас яшчэ гвалтам не прымушваюць вывучаць? Дзеля такіх дурняў як вы гэта будзе вельмі карысна, калі вы замест веданьня мовы, традыцый, культурнаі спадчыны краіны ў якой жывяце, жадаеце апынуцца немаведама дзе, немаведама ў якасці каго!

    28. Сесицкий Сергей  
      29/студзень/2012 у 18:36 27

      Selianin пісаў:

      А Кітайскаю мову вас яшчэ гвалтам не прымушваюць вывучаць?

      ага...это на Дальнем Востоке...а в Москве еще чеченскую...

    29. Selianin  
      29/студзень/2012 у 19:09 28

      А цыганьскую?)))

    30. ВЭД  
      29/студзень/2012 у 19:38 29

      Selianin

      кто учил китайский, теперь в "шоколаде"

      а хто вучыу беларускую мову у "жо**"

      :mrgreen:

    31. Selianin  
      29/студзень/2012 у 19:52 30

      Ну, дык поспехаў ім яшчэ і ў вывучэньні цыганьскай, каб раптам не здарылася так, што апынуцца ў кібітцы, а мовы не ведаюць.

    32. Макар  
      29/студзень/2012 у 19:55 31

      ВЭД пісаў:

      Selianin
      кто учил китайский, теперь в “шоколаде”
      а хто вучыу беларускую мову у “жо**”

      Ну так и гоу-гоу фКитай.

    33. Selianin  
      29/студзень/2012 у 20:11 32

      Каментатар писал:
      <b>ВЭД</b> пісаў:

      Ну так и гоу-гоу фКитай.

      Во, во, у цыганьскай кібітцы нехай туды накіроўваюцца.

    34. ВЭД  
      29/студзень/2012 у 21:34 33

      Китай сам сюда придёт :

      В ближайшей перспективе на территории Беларуси появится китайская промышленная зона, которую президент Беларуси Александр Лукашенко назвал "чудовищным" по своим масштабам проектом.

      "Я вам должен сказать, что, особенно, создание этого китайского технопарка - это чудовищный проект. Это вообще невообразимо, я думал, вряд ли получится. Там десятки миллиардов долларов вложений", - заявил А.Лукашенко на пресс-конференции в пятницу в Минске.

      Реализация проекта полностью избавит Беларусь от проблем с валютой, уверен президент. "Мы забудем о проблемах с валютой, поступления валютные огромные. И нигде, ни в одной стране Китай на это не пошел", - утверждает белорусский лидер.

      Читать полностью: http://www.interfax.by/news/belarus/104030
      :mrgreen:

      а вы гоу-гоу на ..... Луну :mrgreen:

    35. Макар  
      29/студзень/2012 у 23:24 34

      @ ВЭД:
      Не читайте бульварную фантастику на ночь. Вредно.

      Про язык.
      Всегда и везде 1 из ключевых факторов национального самоопределения и ВООБЩЕ нации - язык.
      Нет языка. Нет нации - это аксиома.
      Посмотрите, как цепляются за свои "наречия" те же курды или карпатские гуцулы Приднестровье.
      За у нас многие люди даже не знают значение слова "гарбата"
      И плюются, как некоторые ваше, гнилью в язык и культуру страны, в которой же живут.
      Понятия не имея ничего, про его историю, и пр. подобные моменты.
      Показывая тем самым лишь свое скудоумие и тот самый, ненавистный любому нормальному человеку "великодиржавный шовинизм".

    36. ВЭД  
      30/студзень/2012 у 7:39 35

      :!:читать всем новости U.S. Department of State
      :mrgreen:

    37. pcholkin  
      30/студзень/2012 у 12:31 36

      Паважаны Макар. Не марнуйце Вы час на гэтых манкуртов ( у рускім варыянце- "Иванов не помнящих родства") тыпу Вэда і Plodonway. Як казала іх суайчынніца З. Гиппиус - "Если надо объяснять, то не надо объяснять".

    38. ВЭД  
      30/студзень/2012 у 15:21 37

      Нет языка. Нет нации! Я ЗА ❗

      (а языка по статистике то нет) :mrgreen: Бгаааааа )))

    39. Макар  
      30/студзень/2012 у 16:16 38

      ВЭД пісаў:

      Нет языка. Нет нации! Я ЗА
      (а языка по статистике то нет) Бгаааааа )))

      Статистику "в студию"
      Оу. Нет языка и нации? А вы кто?
      Рюсский? Или кто еще?

    40. BMW  
      30/студзень/2012 у 16:49 39

      Язык есть. Язык красивый. Просто очень мало белорусов умеют правильно и красиво говорить на родном языке. Трасянка не считается.

    41. Макар  
      30/студзень/2012 у 17:22 40

      Мало. Потому что делается все возможное, чтобы вытравить его из сознания людей.
      Искусственно сделать "ущербным"
      Как в данном случае
      http://generation.by/news5076.html

    42. BMW  
      30/студзень/2012 у 17:28 41

      Каментатар писал:
      Мало. Потому что делается все возможное, чтобы вытравить его из сознания людей.
      Искусственно сделать “ущербным”
      Как в данном случае
      http://generation.by/news5076.html

      "У тым самым пэдагагічным ўнівэрсытэце ўступная кампанія мінулага году на факультэце беларускай і расейскай філялёгіі скончылася фактычным правалам. Не знайшлося жадаючых вучыцца на пяці бясплатных месцах па спэцыяльнасьці «Беларуская мова і літаратура. Нямецкая мова» і чатырох чалавек на бюджэт для спэцыяльнасьці «Беларуская мова і літаратура. Расейская мова і літаратура». Дарэчы, менавіта ад набору на гэтыя спэцыяльнасьці сёлета адмаўляюцца ў БДПУ."
      Так желающих нет. Не понял, кто и как вытравливает в данном случае?

    43. bums  
      30/студзень/2012 у 17:38 42

      BMW пісаў:

      Язык есть. Язык красивый. Просто очень мало белорусов умеют правильно и красиво говорить на родном языке. Трасянка не считается.

      А скажыце, па-расейску ўсе-ўсе-ўсе носьбіты расейскай мовы выражаюцца выключна літаратурна і нарматыўна, правільна і прыгожа, як Пушкін з Талстым?

    44. BMW  
      30/студзень/2012 у 19:07 43

      Каментатар писал:
      <b>BMW</b> пісаў:

      А скажыце, па-расейску ўсе-ўсе-ўсе носьбіты расейскай мовы выражаюцца выключна літаратурна і нарматыўна, правільна і прыгожа, як Пушкін з Талстым?

      Вы это к чему вообще? Разве я сравнивал с русским языком?

    45. Макар  
      30/студзень/2012 у 21:46 44

      BMW пісаў:

      Так желающих нет. Не понял, кто и как вытравливает в данном случае?

      Элементарно. Вы в школу сходите.
      И посмотрите, как там национальный язык преподается.
      Далее - насколько реально он востребован и уважаем далее по жизни.
      Вот и ответ как-то сам будет.
      Зачем школьнику его знать/учить/любить/уважать хотя бы, если 80% населения вокруг него этого не знает/не понимает/не уважает.
      И все это идет с подачи гос.органов. Резания школьных программ и т.п.

      Посмотрите на соседей. Методы не всегда достойные - но за нац. язык там борются. Причем на гос. уровне.
      У нас же до наоборот.

    46. bums  
      30/студзень/2012 у 21:48 45

      BMW пісаў:

      Каментатар писал:
      BMW пісаў:
      А скажыце, па-расейску ўсе-ўсе-ўсе носьбіты расейскай мовы выражаюцца выключна літаратурна і нарматыўна, правільна і прыгожа, як Пушкін з Талстым?

      Вы это к чему вообще? Разве я сравнивал с русским языком?

      Я гэта да таго, што вы неяк ненатуральна заклапаціліся прыгажосцю ненавіснай вам мовы. І неяк зусім не па-руску адказалі пытаннем на пытанне...

    47. BMW  
      30/студзень/2012 у 21:52 46

      Макар, так теперь эта проблема как снежный ком, одно за другое цепляется. Теперь сложно будет ее.

    48. BMW  
      30/студзень/2012 у 21:53 47

      Каментатар писал:
      <b>BMW</b> пісаў:

      Я гэта да таго, што вы неяк ненатуральна заклапаціліся прыгажосцю ненавіснай вам мовы. І неяк зусім не па-руску адказалі пытаннем на пытанне…

      С чего она вдруг ненавистная? Вы буквы путаете русские?

    49. BMW  
      30/студзень/2012 у 22:03 48

      Каментатар писал:
      <b>BMW</b> пісаў:

      Я гэта да таго, што вы неяк ненатуральна заклапаціліся прыгажосцю ненавіснай вам мовы. І неяк зусім не па-руску адказалі пытаннем на пытанне…

      У вас параноя? Кругом враги? Заговор?

    50. bums  
      30/студзень/2012 у 22:07 49

      BMW пісаў:

      Каментатар писал:
      BMW пісаў:
      Я гэта да таго, што вы неяк ненатуральна заклапаціліся прыгажосцю ненавіснай вам мовы. І неяк зусім не па-руску адказалі пытаннем на пытанне…

      С чего она вдруг ненавистная? Вы буквы путаете русские?

      Яна ненавісная для вас, гэта можна бачыць з вашых допісаў вышэй. У вас пачаўся псіхоз, калі 2 разы адказваюць на адзін допіс... Чаканая рэакцыя...

    51. Сяржук Серабро  
      30/студзень/2012 у 22:10 50

      BMW пісаў:

      Так желающих нет. Не понял, кто и как вытравливает в данном случае?

      Дык незапатрабаваныя беларускія філолагі вось таму і жадаючых няма. У пачатку 90-х на белфілфак былі вельмі сур'ёзныя конкурсы, бо была перспектыва.

    52. BMW  
      30/студзень/2012 у 22:17 51

      Каментатар писал:
      <b>BMW</b> пісаў:

      Яна ненавісная для вас, гэта можна бачыць з вашых допісаў вышэй. У вас пачаўся псіхоз, калі 2 разы адказваюць на адзін допіс… Чаканая рэакцыя…

      Болеете? Пейте зеленку - от болек в голове помогает.

    53. Selianin  
      30/студзень/2012 у 22:28 52

      З лёсу, нядолі
      не шукаю ўжо выйсця.
      І жыццё то не болей,
      чым апаўшае лісце.
      Кожны топча у бруд,
      пройдзе, не азінецца.
      Не абудзецца цуд
      і душы не кранецца.
      У тябе у палоне,
      я удзячны за тое.
      Што трымаеш ў далонях,
      ты лісцё залатое.

    54. BMW  
      30/студзень/2012 у 22:30 53

      Сяржук Серабро писал:
      <b>BMW</b> пісаў:

      Дык незапатрабаваныя беларускія філолагі вось таму і жадаючых няма. У пачатку 90-х на белфілфак былі вельмі сур’ёзныя конкурсы, бо была перспектыва.

      Плнятно. Просто сначала не понял к чему Макар ссылку выложил.

    55. ВЭД  
      30/студзень/2012 у 22:57 54

      Макар ! браво :mrgreen:

      ..........80% населения вокруг него этого не знает/не понимает/не уважает.

      а новое поколение 99% "мову" не знает и знать не хочет а значит в итоге красивый, но МЁРТВЫЙ язык :mrgreen:

    56. ВЭД  
      30/студзень/2012 у 22:58 55

      Макар 😉

      :mrgreen: Методы не всегда достойные :mrgreen:

    57. ВЭД  
      30/студзень/2012 у 23:01 56

      чем больше ваши методы не достойны ;-)b-тем ближе наша ПОБЕДА !

    58. bums  
      30/студзень/2012 у 23:53 57

      BMW пісаў:

      Каментатар писал:
      BMWБолеете? Пейте зеленку - от болек в голове помогает.

      Ну вось вы і скаціліся да традыцыйных русафільскіх аргументаў, перамяшаных з прыдуманымі хворай башкой вэда працэнтамі...

    59. Макар  
      31/студзень/2012 у 1:55 58

      BMW пісаў:

      Макар, так теперь эта проблема как снежный ком, одно за другое цепляется. Теперь сложно будет ее.

      Увы

    60. Макар  
      31/студзень/2012 у 2:00 59

      ВЭД пісаў:

      Макар ! браво
      ……….80% населения вокруг него этого не знает/не понимает/не уважает.
      а новое поколение 99% “мову” не знает и знать не хочет а значит в итоге красивый, но МЁРТВЫЙ язык

      Дружище, мертвый - это ты внутри самого себя. Раз несешь подобные утверждения.
      Язык, слава богу, пока жив. Да, его давят. Да, молодежи забивают в головы кучу говна.
      Но людей, которые являются его носителями, которые пишут произведения, песни, говорят и думают на нем пока достаточно. И даже есть обратные тенденции.
      Так что "рано хороните" )))

    61. Selianin  
      31/студзень/2012 у 3:00 60

      За тое пакахаў я неба,
      што ў ім адлюстраваны быў
      блакіт тваіх вачэй.
      І больш нічога мне
      ў жыцці не трэба,
      як прытуліўшысі да
      роднае плячэй,
      сваё пачуцце трапяткое
      з табой пранесці праз гады.
      Я і зямлю люблю за тое,
      што ёсць на ёй твае сляды.

    62. ВЭД  
      31/студзень/2012 у 7:33 61

      Макар

      опять ты прав :mrgreen: рано или поздно но похороним.
      *языки разъединили людей* в этом их проблема .

    63. Litvin  
      31/студзень/2012 у 11:50 62

      Plodonway пісаў:

      а в единой Европе или РФ

      А может в Китае? Классика люмпена: пожрать, пос*ать....и не оттстать от лучшего куска жрачки. Не важно где В РФ, в Европе, в Китае.
      Plodonway пісаў:

      По моей логике…беларуский язык…даже просто пытаться сравнивать с русским смешно..

      А белорусов с русскими сравнить, по вашей логике тож смешно. А за вашу мамть вам не стыдно? Она уже тоже, видимо не "имеет практического значения" Так - историческая данность.
      ВЭД пісаў:

      “насильно заставляют учить белорусский…

      Вас кто-то насилует? Или....а да "наклоняет"? А насильно учить русский, аглицкий - это как?
      ВЭД пісаў:

      Там десятки миллиардов долларов вложений”,

      И миллионы китайцев. Готовте дочек/жён/подруг, господа идеолухи, - у китаёз нехватка женщин традиционно, Они с удовольствием оприходуют ваших.

    64. Зверобой  
      31/студзень/2012 у 11:52 63

      @ ВЭД:
      Судя по вашей писанине, язык везде должен быть один. "Объединить" "людей" можно толька на русским языку. На всей планете. И одно государство на земле - Московское. А в столице должен царствовать амператор Алексашка Первый - все должны ему кланяться. Затем Витёк Второй, Миколка Третий и т. д. Думаю, в ближайшее время это вряд вам ли удастся. Слишком много и многое надо "похоронить".

    65. В.Лом  
      31/студзень/2012 у 12:29 64

      Каментатар писал:
      <b>BMW</b> пісаў:
      Посмотрите на соседей. Методы не всегда достойные - но за нац. язык там борются. Причем на гос. уровне.
      У нас же до наоборот.

      Ага, посмотрите.
      Как кризис животворящий грянул- сразу засунули себе всю гордость за родной язык очень далеко и как зайчики бегают по командам на русском. Потому что кто платит, тот и девушку танцует
      Вот прошлым летом помню, в Риге в магазинчике одном- даже не заикались при мне на своём. При том, что ещё в начале 00х там принципиально кроме как на латышском не говорили, такой вот заповедник был национал-озабоченных. А теперь как видят русского- немедленно "здрасьте" да "чегоизволите"
      А всё почему- потому что Россия рядом и у неё деньги,а у нищебродов латышских- фига в кармане и та кредитная европейская. А деньги в нашем мире решают всё, как бы кому чего ни хотелось.

    66. В.Лом  
      31/студзень/2012 у 12:37 65

      Каментатар писал:
      <b>@ ВЭД</b>:

      Всегда и везде 1 из ключевых факторов национального самоопределения и ВООБЩЕ нации - язык.
      Нет языка. Нет нации - это аксиома.

      Расскажите, где я могу найти курсы канадского, австралийского или новозеландского языка?
      А то что-то мне такие не попадались, но это разумеется я плохо искал

    67. BMW  
      31/студзень/2012 у 12:58 66

      http://img543.imageshack.us/img543/2047/1d8816007814.jpg

    68. BMW  
      31/студзень/2012 у 12:59 67

    69. Макар  
      31/студзень/2012 у 14:45 68

      В.Лом пісаў:

      Каментатар писал:
      @ ВЭД:
      Расскажите, где я могу найти курсы канадского, австралийского или новозеландского языка?
      А то что-то мне такие не попадались, но это разумеется я плохо искал

      Смотрите на каком языке говорило КОРЕННОЕ население этих стран, а не "понаехавших благодетелей" - и его учите.

      Деньги решают. Но не мешают оставаться тем, кем хочешь. А если какие-то товарищи "продаются" - это их проблема.

    70. Василий Дзедулин  
      31/студзень/2012 у 14:48 69

      И Вы, и Вам подобные не зная ни русского и нем более самого древнего языка восточных славян, остаётесь на уровне образования ленинской комнаты в Советской армии. Убожество аргументов, полное незнание предмета, хамское отношение к культуре (а это в первую очередь язык) делает Вас не гражданином и к сожалению и не космополитом а полным невежеством!!!
      откажитесь участвовать в этих комментариях идите на базар (ищите там сочувствующих)

    71. Василий Дзедулин  
      31/студзень/2012 у 14:57 70

      @ Василий Дзедулин:
      Plodonway пісаў:

      По моей логике…беларуский язык…даже просто пытаться сравнивать с русским смешно..
      См. ком. от Дзедулина

    72. BMW  
      31/студзень/2012 у 14:58 71

      Василий Дзедулин писал:
      И Вы, и Вам подобные не зная ни русского и нем более самого древнего языка восточных славян, остаётесь на уровне образования ленинской комнаты в Советской армии. Убожество аргументов, полное незнание предмета, хамское отношение к культуре (а это в первую очередь язык) делает Вас не гражданином и к сожалению и не космополитом а полным невежеством!!!
      откажитесь участвовать в этих комментариях идите на базар (ищите там сочувствующих)

      Написал знаток славянских языков, но почему-то с ошибками.

    73. В.Лом  
      31/студзень/2012 у 15:04 72

      Каментатар писал:
      <b>В.Лом</b> пісаў:

      Смотрите на каком языке говорило КОРЕННОЕ население этих стран, а не “понаехавших благодетелей” - и его учите.

      то есть исконно белорусский язык- неандртальский Они же тут были действительно коренным населением, а не понаехавшие жалкие 30 тысяч лет назад кроманьонцы

    74. BMW  
      31/студзень/2012 у 15:07 73

      А еще Василий целую гору аргументов привел.

    75. ВЭД  
      31/студзень/2012 у 16:53 74

      Василий Дзедулин + 500 !

    76. Макар  
      31/студзень/2012 у 17:39 75

      ВЭД пісаў:

      Василий Дзедулин + 500 !

      вообще-то, как я понял, он это вам писал ))))

      В.Лом пісаў:

      то есть исконно белорусский язык- неандртальский

      Нет. Я просто прел вам пример того, что было в тех странах с их коренными языками.
      "русский" язык - тоже даааалеко не сразу таким стал 😉
      А в Уэльсе до сих пор местные парни говорят на Валлийском, к примеру.
      На каком языке написаны Статуты ВКЛ?

    77. ВЭД  
      31/студзень/2012 у 18:07 76

      Макар. учитесь раздувать пожар мировой революции :mrgreen: правда останутся только святые ❗

    78. Макар  
      31/студзень/2012 у 18:30 77

      @ ВЭД:
      Это вы к чему сказали?

      Святые???? ХАХАХА
      Учите историю, святые сдохнут первыми ))))
      Именно потому что "верят"
      Останется в основном говно.

    79. BMW  
      31/студзень/2012 у 18:39 78

      Макар и Ко вы правда не понимаете, что ВЭД вас троллит? :))))

    80. Иванна Иванова  
      31/студзень/2012 у 19:14 79

      «Союз белорусских писателей» обеспокоен ситуацией в Витебской областной библиотеке
      31 января 2012 года?
      Секретариат союза распространил заявление, в котором выразил озабоченность тем, что в Витебске списывают в макулатуру книги на белорусском языке.
      Как следует из сообщения, в Витебской областной библиотеке сокращается отдел белорусского литературы. Таким образом, многие издания теперь придется искать в других отделах.
      Впрочем, по данным Союза, немало изданий и вовсе будут утеряны.
      «Идет массовое списание белорусских книг, их отправляют в макулатуру», - говорится в сообщении.
      Секретариат ОО «Союз белорусских писателей» выразил обеспокоенность позицией и действиями руководства библиотеки, отдела культуры Витебского облисполкома и Министерства культуры. Подобный шаг в Год Книги, как говорится в сообщении, выглядит необдуманным и только ухудшает ситуацию с необходимостью популяризации национальной литературы.
      Союз призывает госорганы и руководство библиотеки отменить свои решения и вернуть ликвидированный отдел.

    81. Макар  
      31/студзень/2012 у 20:50 80

      @ BMW:
      да ну, это детские подначки.
      До Торпеды ему как до неба ))))

    82. BMW  
      31/студзень/2012 у 20:56 81

      Макар писал:
      <b>@ BMW</b>:
      да ну, это детские подначки.
      До Торпеды ему как до неба ))))

      "Мы все учились понемногу чему-нибудь и как-нибудь"

    83. Беларус  
      2/люты/2012 у 8:10 82

      ВЭД пісаў:

      а новое поколение 99% “мову” не знает и знать не хочет а значит в итоге красивый, но МЁРТВЫЙ язык

      ______________________________________
      Сям'я Вітушкаў. як і сотні іншых сем'яў і тысячы беларусаў абвяргаюць вашы словы. За апошнія гады колькасць беларускамоўных павялічыліся ў сотні разоў. А мо колькасць рускамоўных павялічылася хаця б у два разы? Было 9 мільёнаў столькі і засталося.
      Вось што піша Радыё Свабода: Нашы сёньняшнія госьці — менская сям’я Вітушак. Крысьціна кіруе аддзелам у адным з прыватных беларускіх банкаў. Андрэй — дзіцячы доктар. Мірон вучыцца ў другой клясе менскай беларускамоўнай гімназіі. Мы разважаем, як зрабіць так, каб усе людзі ў Беларусі загаварылі па-беларуску.

      Крысьціна Вітушка: «Гадаваньне беларускага дзіцяці патрабуе такога асэнсаванага падыходу. Не атрымліваецца гэта рабіць „на аўтамаце“, як трава само ня вырасьце. І калі дазваляць сабе расслабляцца, то атрымаецца „беларуская мова як ангельская“
      Радыё Свабода: «Мірон, а як выхоўваць дзяцей, каб яны былі шчасьлівыя?»
      Мірон: «Нельга такога дапусьціць, каб яны адчувалі сябе недарэкамі і такімі „адкідамі“, нецікавымі. Нельга такога дапусьціць, а то яны могуць расстроіцца вельмі і нешчасьлівае дзяцінства будзе. Карацей, жыцьцё не складзецца. Я, канечне, адчуваю, што я незвычайны. Я адчуваю, што я „не рэзэрв“! Не адчуваю сябе „адкідам“. Наадварот, я сябе адчуваю вельмі цікавым».
      Я адчуваю, што я „не рэзэрв“! Не адчуваю сябе „адкідам“. Наадварот, я сябе адчуваю вельмі цікавым.
      Бацькі Вітушкі перакладалі Мірону першыя кніжкі, выдавалі дзіцячыя календары, малявалі плякат — рабілі ўсё тое, чаго не хапала ім для выхаваньня беларускамоўнага дзіцяці. Бібліятэку беларускай дзіцячай літаратуры Крысьціна стала зьбіраць для сына яшчэ гадоў за сем да яго зьяўленьня на сьвет. Пасьля прыйшоў час ісьці ў садок, а пазьней і ў школу.
      Радыё Свабода: «Мірон, калі ў тваёй мамы ёсьць час казкі перакладаць?»
      Мірон: «Калі ў яе адпачынак і я на гуртках, тады ў яе, напэўна, ёсьць час. Мам, у цябе ёсьць час?»
      Крысьціна: «Уначы яшчэ».
      Мірон: «Ну так, мама да трэцяй гадзіны ночы сядзіць за кампутарам і перакладае вершыкі».
      Радыё Свабода: «А навошта яна гэта робіць?»
      Мірон: «Каб усе людзі размаўлялі па-беларуску, а не па-руску. Ну, і каб выправіць той вялікі сьлед, які пакінулі расейцы ў Беларусі, калі хацелі, каб усе беларусы размаўлялі па-расейску».
      Крысьціна: «Ёсьць стары стэрэатып, які ў Менску ўжо практычна сышоў і хіба застаўся ў нейкай маргінальнай часткі насельніцтва, пра тое, што беларускасьць — гэта калгаснае. Але тым ня менш ёсьць — у пясочніцах сустракаецца. Хацелася, каб беларускамоўныя дзеці былі на галаву вышэйшыя — ведалі, маглі, умелі. Адпаведна, дзеля гэтага трэба займацца дзіцём — укладаць у яго з самага раньняга ўзросту як мага больш. Тым больш што гэта ўдзячныя ўкладаньні, і дзецям гэта цікава».
      А Мірон у панядзелак ходзіць у Палац моладзі на ангельскую мову. У сераду ўвечары ў яго трэніроўка па ўсходніх адзінаборствах. У пятніцу ангельская мова другі раз. І ў суботу і нядзелю ён паўдня праводзіць у Палацы моладзі, там у яго два гурткі — па радыёэлектроніцы і па архітэктурным канструяваньні. Плюс у суботу па абедзе ў яго яшчэ адна трэніроўка па ўсходніх адзінаборствах».

      Радыё Свабода: «Мірон, што трэба зрабіць, каб усе людзі ў Беларусі загаварылі па-беларуску?»

      Мірон: «Трэба проста, каб у іх была мэта размаўляць па-беларуску. І трэба іх проста зацікавіць беларускай мовай, каб яны адразу пачалі размаўляць па-беларуску. Прычым зрабіць гэта так, каб ім адразу стала цікава. А ня так, што „давайце размаўляць па-беларуску, а ня тое мы да вас прыйдзем і адбярэм у вас кватэру!“ Не, так рабіць нельга».
      Вуснамі дзіцяці гаворыць ісціна! Дарэчы на вуліцах Віцебску нярэдка можна пачуць, як моладзь гаворыць па-беларуску. Раней гэтага пачуць было нельга!

    84. Беларус  
      2/люты/2012 у 8:18 83

      Дарэчы, асабліва цікаўныя могуць зайсці на сайт і паглядзець, як жывуць беларускамоўныя сем'і: http://dzietki.org/

    85. Selianin  
      22/Чэрвень/2012 у 4:19 84

      Litvin писал:
      Готовте дочек/жён/подруг, господа идеолухи, - у китаёз нехватка женщин традиционно, Они с удовольствием оприходуют ваших.

      УЖЕ НАЧАЛИ ГОТОВИТЬ, ПРИЧЁМ С МАЛОЛЕТСТВА!
      Институт китаеведения имени
      Конфуция (РИКК) БГУ
      проводит в столичных школах
      акцию под названием "Ближе
      к друзьям".
      Ее целью организаторы
      называют приобщение
      белорусских школьников к
      китайской культуре и языку,
      сообщает "Минск-новости".
      Акция предполагает
      посещение и проведение
      преподавателями интитута
      открытых занятий, на которых
      школьникам расскажут о
      возникновении китайского
      гороскопа, научат азам
      китайской грамоты и проведут
      мастер-классы по каллиграфии,
      короче, объяснят "дружеские"
      приоритеты государства.
      Как говорят в БГУ, такая акция
      уже прошла в столичных
      школе № 27 и гимназии № 11,
      где были подписаны
      соглашения о создании на базе
      этих учебных заведений
      центров по изучению
      китайского языка и культуры и
      переданы новейшие учебные и
      методические материалы. До
      27 июня запланировано
      проведение акции в столичных
      гимназиях № 12, 23 и 61.
      В некоторых из упомянутых
      учебных заведений дети, в
      отличие от родного
      белорусского, изучают
      китайский чуть ли не с первого
      класса.

    Каментаваць